Baza HM CRF450 enduro + koła supermoto fabryczne (3.50"x17" i 4.25"x17")

Oryginalnie wyposażony był w  układ wydechowy LeoVince enduro. Po kompletnym rozebraniu, sprawdzeniu, wymianie tłoka z pierścieniami (oryginał Honda) i lekkim blueprintingu  - silnik i motocykl został złożony i dotarty na torze w Częstochowie. Parę dni później po wymianie oleju na syntetyk Motul 300V 10W40 przetestowaliśmy go na hamowni:

Jak wiać efekt blueprintingu i dostrojenia jest wyjątkowo dobry. Na układzie wydechowym LeoVince HM osiągał moc maksymalną w okolicach 66.5KM przy 7700 obr/min. Po wymianie układu wydechowego na Devil moc maksymalna podskoczyła do niewiarygodnych 70.2KM przy 8600 obr/min. I to wszystko bez dostrojenia (bez kitu gaźnikowego) składu mieszanki do tytanowego układu wydechowego Devil`a. Filtr powietrza, dolot i airbox jest w stanie oryginalnym.

Po kolejnych testach zamontowany został kit gaźnikowy FactoryPro który powinien dodać 5-7% mocy. Nie jest to pospolity zestaw do gaźnika - tylko profesjonalny zestaw z tytanową iglicą, rozpylaczem, zestawem dysz paliwowych i powietrznych; wymagający trwałej mechanicznej przeróbki gaźnika.

Efekt tej modyfikacji został przetestowany na torze (jeszcze nie na hamowni) gdzie przy spokojnej jeździe na jednym biegu i bez uślizgów udało się osiągnąć czas 40.720s. (tor Częstochowa). Nie wiem jak z mocą maksymalną bo tak czy siak jest jej za dużo by opanować ją moimi umiejętnościami ale najważniejszą korzyścią płynącą z tego zestawu jest radykalne polepszenie płynności reakcji na dodanie gazu przy niskich obrotach. Obecnie pierwsze dodanie gazu w zakręcie czy jakieś korekty odbywają się "miękko", bez szarpnięć co zwiększa pewność i precyzję prowadzenia pozwalając na stuprocentową koncentrację na torze jazdy.

Wymieniona została również pokrywa sprzęgła na niezniszczalny element frezowany CNC z lotniczego aluminium - również z firmy FactoryPro.

Zamontowany został również najlepszy obecnie na rynku 6cio tłoczkowy układ hamulcowy firmy Beringer. Siła hamowania tych hamulców przewyższa najśmielsze oczekiwania (o czym mógł się przekonać Jacek W. podczas sławetnego front flipa ;), lecz najważniejszą ich zaletą jest dozowalność zapewniająca doskonałe wyczucie przyczepności przedniego koła.

 

Konieczne było również wyposażenie motarda w prawdziwe, wyczynowe koła z firmy Talon (3.50"x17" i 5.00"x17") w wersji z ultralekkimi piastami. Zębatki typu Superlite również pochodzą z firmy Talon.

Łańcuch niskooporowy - zaprojektowany stricte do motocykli Supermoto pochodzi z firmy EK. Jest to zmodyfikowany model 520 RXO (znany z MotoGP) - czego efektem jest mniejsza szerokość i niższa masa oraz nazwa  520 RXO-SM.

Oryginalny kosz sprzęgłowy wykazywał znaczne ślady zużycia (wyząbkowanie) co powodowało niezupełne rozklejanie sprzęgła i niezbyt płynny start. Został wymieniony na kosz firmy Talon (frezowany CNC i oksydowany utwardzająco):

Oczywiście do nowego kosza trafiło nowe sprzęgło antyhoppingowe wiodącej marki STM. Sprzęgło jest w wersji SM - wyprodukowane stricte do zastosowania w supermoto.

Tylna tarcza hamulcowa Braking dostarczona przez firmę Talon.

Handbary mocowane do półki Barkbuster Ego funkcjonują tymczasowo - do czasu zmiany półek.

Zestaw datalogger z laptimerem firmy AIM to podstawa dla własnego szkolenia i odpowiedniego strojenia motocykla.

Należało również skutecznie zabezpieczyć motocykl przed skutkami przewrotek w czym pomogły produkty Supermotoengineering.

Quickshifter Translogic zamontowany został w celu uniknięcia "bujania" motocykla w momencie zmiany biegu przy wyjściach z zakrętu a także do zdobycia dodatkowych 2-3 metrów przy każdej zmianie biegu.

Przednie zawieszenie zostało zmienione na Marzocchi

Półki pochodzą z firmi Kite. Również z tej firmy są dodatkowe chłodnice obiegu wody, zestaw węży silikonowych w kolorze czerwonym, kierownica, zestaw zaślepek do silnika, hotstart, zaślepka do gaźnika powiększająca komorę pływakową w gaźniku (pozwala uniknąć zadławienia po mocnym przeciążeniu np. lądowaniu ze skoku), wzmocnienia chłodnic

Tylne zawieszenie to chwilowo zestaw Andreani zamontowany w oryginalnym amortyzatorze

Niedługo zostanie zamontowany tylny amortyzator supermoto z firmy Mupo - wiodącej marki jeżeli chodzi o przeróbki zawieszeń do supermoto.

Click on image or click here to close

Również czekamy na nowy zestaw kół z Kite o rozmiarach (3.50"x16.50" i 5.50"x17")

W niedalekiej przyszłości zamierzamy zamontować układ wtryskowy firmy GET.

Odpowiednią temperaturę opon zapewniają topowe koce do opon firmy Termorace

Reszta to lekkie śruby Pro-Bolt (aluminiowe i tytanowe), aluminowe korki oleju Evotech, carbonowe osłony i dodatki firmy Pro Carbon, supermiękkie manetki Rhental`a, siedzenie supermoto SDG, uchwyt linki sprzęgła z STM`a, a niedługo powinien być również

amortyzator skrętu GPR...

a potem...?

...coś się jeszcze wymyśli - szerszy wahacz by się przydał ;)