POMPA HAMULCOWA BERINGER AREOTEC 
 
Nowa pompa hamulcowa przeznaczona do wyścigów Superbike, Supermoto, Enduro, Cross.
Pompa hamulcowa Beringer jest kompaktowym i bardzo lekkim podzespołem ( 270 gr. ). Jest całkowicie frezowana CNC z walcowanego aluminium, a w układzie dźwigniowym wykorzystuje system trzech łożysk. Chroniony patentami na całym świecie system Areotec pozwala na doskonałe wyczucie hamowania, niespotykaną dozowalność przy wyjątkowej skuteczności. Gabaryty pompy pozwalają na swobodną lokalizację mimo ciasnych owiewek lub osłon na ręce w motocyklach terenowych. Przełożenie dźwigni jest indywidualnie regulowane z wyjątkową dokładnością w fabryce. Wnętrze dźwigni hamulca jest wyfrezowane dla zmniejszenia masy, a końcówka nacięta w celu zminimalizowania strat przy przewrotce.
 
Dostępna w 2 wersjach:
BR12 - przeznaczona do układów z pojedynczym zaciskiem 4-ro lub 6-cio tłoczkowym (np. Supermoto).
 
  BR14 - przeznaczona do układów z dwoma zaciskami 4-ro lub 6-cio tłoczkowymi lub systemu Areotec 4D. Zbiorniczek płynu hamulcowego z aluminiową anodowaną zakrętką w kolorze pompy jest dostępny pod kodem B01. Do zastosowań drogowych można wykorzystać czujnik światła stopu #CS1.

 
 
 
Kolorem fabrycznym jest czerwony. Dostępne są również srebrny, czarny, niebieski, żółty, purpurowy i tytanowy.
   
 

 
Porównanie wydajności pompy Areotec do radialnej pompy innego producenta
   
  W celu polepszenia parametrów układów hamulcowych popularna stała się wymiana pomp klasycznych na radialne. Na tym wykresie możemy jednak zauważyć różnicę w ciśnieniu w układzie hamulcowym przy tym samym położeniu dźwigni gdzie jeden pomiar wykonano podczas naciskania a drugi podczas puszczania dźwigni. Różnica ta może wynieść nawet 57% co prowadzi do braku wyczucia i słabej dozowalności hamulca.
 
 
     
     
  Radialna pompa hamulcowa Areotec wykorzystuje unikalny system 3 łożysk - rozwiązanie opatentowane na całym świecie. Dzięki zmniejszeniu tarcia podczas ruchu dźwigni i tłoka - rzeczywista różnica w ciśnieniu układu hamulcowego nie przekracza 7%!
 
 
 
 
 
 
 
  Niesamowite osiągnięcie w porównaniu do klasycznej pompy radialnej.
 
     
     
     
     
     
Objaśnienie prostokątne: Mikrometryczna śruba regulacji położenia dźwigni.  
 
Objaśnienie prostokątne: Kształt dźwigni pozwalający na lepszą kontrolę i wyczucie.
 
Objaśnienie prostokątne: Obrotowy dolot. 
 
Objaśnienie prostokątne: System 3 łożysk redukujących efekt histerezy do minimum
 
Objaśnienie prostokątne: Fabrycznie zoptymalizowane przełożenie dźwigni.